Συγκεκριμένα, έγινε γνωστό πως στη Βρετανία, η οποία φλερτάρει με την ύφεση, ο όγκος αγορών τροφίμων από τα καταστήματα μειώθηκε κατά 0,5% τον Ιανουάριο, έπειτα από μείωση 0,7% που είχε παρατηρηθεί τον Δεκέμβριο, παρά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της υπηρεσίας, «οι πελάτες αγοράζουν λιγότερα (τρόφιμα) εξαιτίας της κρίσης του κόστους ζωής και των τιμών των τροφίμων». Στο σύνολό του ο όγκος των λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε ελαφρά κατά 0,5% τον Ιανουάριο, κυρίως χάρη στις προωθητικές ενέργειες μετά την περίοδο των Χριστουγέννων. Ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη μείωση κατά 1,2% που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο, μια εορταστική περίοδο που συνήθως είναι ευνοϊκή για τους εμπόρους.Συνολικά ο όγκος πωλήσεων παραμένει ξεκάθαρα μικρότερος σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, αποκάλυψε η ONS. Αν και η Βρετανία απέφυγε για λίγο την ύφεση το 2022, οι περισσότεροι οικονομολόγοι αναμένουν ότι αυτό δεν θα συμβεί και το 2023. Σε ένα πλαίσιο πολύ μεγάλης αύξησης των τιμών, αρκετοί Βρετανοί βλέπουν τον προϋπολογισμό τους να δέχεται πίεση και εκατομμύρια οικογένειες με χαμηλό εισόδημα δεν έχουν πλέον τα μέσα για να τρέφονται ή να ζεσταίνονται αξιοπρεπώς, καταγγέλλουν μη κυβερνητικές οργανώσεις. Οι Βρετανοί συνεχίζουν «να σφίγγουν το ζωνάρι στα σούπερ μάρκετ», παρατήρησε η Σάρα Κόουλς, οικονομολόγος στο Hargreaves Lansdown. «Διάφορα στοιχεία της ONS δείχνουν ότι οι μισοί (από τους κατοίκους της Βρετανίας) αγοράζουν λιγότερα τρόφιμα και μη απαραίτητα προϊόντα (44%)» λόγω των τιμών των τροφίμων που έχουν αυξηθεί περισσότερο από τον πληθωρισμό, κατά 16,% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, πρόσθεσε η ίδια. ΠΗΓΗ. newsit.gr