«Δεν ανοίγουν την πόρτα σε τεχνικούς για να μην τους κόψουν το ρεύμα στο σπίτι»



Κάθε μήνα αυξάνονται οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί και όπως λέει ο πρόεδρος της ένωσης τεχνικών της ΔΕΗ, πολλοί έχουν φτάσει στο σημείο να μην ανοίγουν την πόρτα σε τεχνικούς, επειδή φοβούνται ότι μόλις μπουν, θα τους κόψουν το ρεύμα.

Το φράγμα των 300.000 έσπασαν οι εντολές για διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος από την αρχή του 2022, με τον πρόεδρο της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ, Κώστα Μανιάτη να κάνει λόγο για ένα «κύμα» απλήρωτων λογαριασμών από την πλευρά των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν αυτοί που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα ποσά.

Οι ενεργειακές εταιρείες ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, ζητούσαν την διακοπή της παροχής ρεύματος όπως εξηγεί ο κ. Μανιάτης, με αποτέλεσμα εκατοντάδες νοικοκυριά να μένουν στο σκοτάδι. «Από τις εντολές έχει εκτελεστεί ένα 25-30% και θεωρώ πως όσο περνάει ο καιρός και φτάνει ο χειμώνας θα έχουμε ακόμη περισσότερες. Σχεδόν έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι αφού φτάσαμε τις 315.000, ενώ ολόκληρο το 2021 δεν ξεπέρασαν τις 168.000.


Οι πολίτες δυσκολεύονται και πιέζονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους, και οι διακανονισμοί δεν είναι η λύση, αφού τα χρέη παραμένουν. Υπολογίζω πως μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουμε αγγίξει τις 400.000 εντολές για διακοπή». Με τους λογαριασμούς ρεύματος να παραμένουν φουσκωμένοι, παρά τις κρατικές επιδοτήσεις, η δυσκολία αποπληρωμής αγγίζει πλέον όλους τους καταναλωτές και οι ανησυχίες κορυφώνονται, καθώς είναι ξεκάθαρο πως από τους πρώτους μήνες του 2022, έχουν εξαντληθεί οι αντοχές των νοικοκυριών, και αναζητούν ένα «φως στο τούνελ».


«Ο κόσμος δεν θα αντέξει να συνεχίσει να πληρώνει το ρεύμα σε αυτές τις υψηλές τιμές και ήδη δεν ξέρει από που αλλού να κόψει για να καταφέρει να ανταπεξέλθει. Έρχεται ένας πολύ δύσκολος χειμώνας» ανέφερε στο thesstoday.gr, ακόμη ο κ. Μανιάτης, με τον ίδιο να προσθέτει πως «εμείς από την πλευρά μας δεν γνωρίζουμε εάν κάποιο νοικοκυριό είναι ευάλωτο, το μόνο που γνωρίζουμε είναι οι εντολές που παίρνουμε από τους παρόχους».


Οι διακανονισμοί έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι, με το ποσοστό να αυξάνεται συνεχώς από τις αρχές του έτους, μέχρι κι από μέρα σε μέρα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες είναι αυτές που το προτείνουν στους πελάτες προκειμένου να τους διευκολύνουν στην αποπληρωμή. «Φέτος έχουμε πολλούς διακανονισμούς σχετικά με άλλες χρονιές. Με το παραμικρό οι καταναλωτές οδηγούνται σε διακανονισμό για να καταφέρουν να δώσουν έστω και λίγα χρήματα, αλλά αυτό κάποια στιγμή θα συσσωρευτεί. Μέχρι που θα πάει αυτό; Δεν είναι μόνο τα χρέη της ενέργειας. Οι πολίτες ζορίζονται από κάθε πλευρά».

Από τις εντολές για διακοπή ρεύματος φαίνεται να μην γλυτώνουν ούτε να ευάλωτα νοικοκυριά, καθώς εξαιρούνται μόνο αυτά όπου υπάρχει θέμα υγείας κι κάποιος υποστηρίζεται από τεχνητή παροχής οξυγόνου. «Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να έχουν καταθέσει στον ΔΕΔΔΗΕ πως πρόκειται για αυτή την περίπτωση, διαφορετικά θα έχουν την ίδια κατάληξη με τους υπόλοιπους. Εμείς δεν γνωρίζουμε σε ποιους κάνουμε διακοπή, απλώς λαμβάνουμε την εντολή διακοπής και πηγαίνουμε. Παρόλα αυτά πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε τέτοια περιστατικά».

Από την άλλη, όπως τονίζει ο κ. Μανιάτης, πολλοί καταναλωτές δεν ανοίγουν πλέον την πόρτα στους τεχνικούς ώστε να μην προχωρήσουν σε διακοπή ρεύματος, με αποτέλεσμα ένα 30% αυτών, να μένει πίσω. «Δεν μπορούμε να εκτελέσουμε κάποιες διακοπές γιατί δεν μας ανοίγουν όταν χτυπάμε το κουδούνι.

Σε πολλές περιπτώσεις φτάνουμε στον δικαστικό κλητήρα καθώς είναι υποχρεωμένοι οι πολίτες να ανταποκρίνονται. Ο χώρος που βρίσκονται τα ρολόγια ανήκουν στον ΔΕΔΔΗΕ και δεν έχουμε άλλη επιλογή πέρα από το να το αναφέρουμε. Είναι ένα σύνθετο παζλ και έχουμε να αντιμετωπίσουμε πάρα πολλά κι εμείς οι τεχνικοί».

 

πηγη. newsit.gr